Založ si blog

Čriepky z Egypta – pokazila sa mi práčka, no to je koniec

Egypt ma naučil jednej krásnej veci, ktorú si Európania nestačia v tom zhone uvedomiť. Že sú isté veci, ktoré keď fungujú, tak človeku nič nechýba a ani si neuvedomí, že fungujú a tak si to neváži. Myslím tým hlavne zdravie samozrejme, ale v Egypte je to aj o elektrických spotrebičoch a iných pomocníkoch môjho života. Verte, že keď sa zrazu pokazí práčka, žehlička, televízor a podobné veci, je to skutočne takmer koniec sveta. Tu totiž opravár, servis neexistuje v takom zmysle, ako poznáme z Europy. Žiadne Zlaté stránky a ideš….Tu musíš obvolať všetkých známych, tí obvolajú svojich známych, a nejako po pár dňoch, či týžďnoch sa k tebe dostane aj voľáke telefónne čislo na opravára. Ale takmer vždy je buď stále obsadené, alebo nefunguje. Keď má človek šťastie, tak opravár je prítomný na telefóne, popíšem stav veci, jemu je jedno, či je to satelit, či pračka, povie, že príde inshaallah (ak boh dá). Vravím, ok, budem doma, kedy? O siedmej večer. Ok, Čakám. Už je deväť hodín večer a nič, začínam rozmýšľať, či tým nemyslel zajtrajšok. Volám, samozrejme obsadené. Tak sa rozhodnem počkať dozajtra, isto myslel zajtra o siedmej večer. No nie je to ani zajtra. Isté je, že myslel o siedmej večer, ale ktorý deň, to isté nie je. Asi ani jemu. Tak je to tu, opravár je večne zanedprázdnený človek, ktorý má v náplni práce okrem opravy aj mlžiť presný príchod. No napokon predsa len, chvalabohu, príde, opraví, čo treba a ja pokračujem v bežnom živote, ale s vedomím, že každy den ďakujem bohu, že všetko funguje, tak ako má……

A inak vám ešte porozprávam moje prvé stretnutie s opravárom tu v Egypte. Bolo to najúžasnejšie a ďakujem mu z celého srdca, že ma uviedol týmto šokom, do opravárenskej reality, ktorá ma tu čaká, pretože po jeho škole, ma nič neprekvapí.

Jedného dňa, veľmi krátko po príchode do Egypta, po práci som zistila, že mi neodteká voda zo sprchového kúta.Snažila som sa to vyčistiť, ale vracalo sa to. Tak som požiadala domovníka, aby mi s tým pomohol. Domovník je k dispozícii stále, to je jeho jediná výhoda, narozdiel od opravárov (pozri vyššie). Otvorím mu dvere (tie musia zostať otvorené celý čas, ako je domovník u mna doma, pretože som sama – je to v záujme zachovania dobrého mena), vidím, že nenesie nič v rukách. Posunkami a slovensky (veď načo sa snažiť anglicky, keď on nerozumie a ja som v tom čase ešte nevedela dobre po arabsky) mu hovorím, že čím to chce vyčistiť. Úsmevom od ucha k uchu mi ukazuje svoje ruky….Nechápem…..Aha, už chápem a s otvorenými ústami, ktoré mi zostanú aj po tom, čo vysmiaty domovník, spokojný sám so sebou a s odvedenou štvorsekundovou prácou, odchádza preč, sa za ním ešte dlho dívam. Tak tá „oprava“ odtoku spočívala v tom, že do sprchového kúta napustil trochu vody a rukou niekoľkokrát upchával odpadovú dieru, vytvoril podtlak a trošičku tú špinu, niekde dole, posunul a voda začala veľmi jemne odtekať. Takto jemne odteká dodnes a to je už osem rokov………

Pravda o Egypte V. cast

24.08.2013

Pokracujem v pisani toho, cim momentalne zijeme v Egypte. Tak na zaciatok trosicku pozitivnejsia informacia, pretoze sa zda, ze sa situacia upokojuje, uvidime co dalej, pretoze ten arabsky svet je hrozne nevyspytatelny 🙂 Piata cast mojho pohladu na dianie v Egypte bude o tom, co sa pocas roku vlady Mursiho a Moslimskeho Bratstva udialo na polostrove Sinaj. (Informacie, ktore podam [...]

Pravda o Egypte IV. cast

21.08.2013

Tento clanok je uz stvrtym pokracovanim mojho blogu o momentalnej situacii v Egypte. Od zvrhnutia Mursiho z postu prezidenta, viac ako 6 tyzdnov, sa jeho sympatizanti a volici zhromazdili v styroch velkych taboroch dvoch najvacsich miest Egypta, Kahire a Alexandrii. Kazdym dnom protestujucich nepribudalo, podla predstav MB, a tak sa lidri MB (Moslimskeho Bratstva) rozhodli, ze je [...]

Pravda o Egypte III. cast

19.08.2013

Tento clanok je tretim pokracovanim predchadzajucich dvoch, uz publikovanych clankov o udalostiach v Egypte. ZVRHNUTIE PREZIDENTA MURSIHO Dna 30. 6. zacala v Egypte najmasovejsia demonstracia v dejinach ludstva (podla BBC news). Kedze Mursi i nadalej pokracoval v politike „mrtveho chrobaka“, v televizii nevystupil so zasadnym prejavom, na namestia a do ulic prichadzalo [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

Katarina Licha

Deje sa príliš veľa zla vo svete, a tak píšem o tom, čo už je minulosťou, ale krásnou a inšpiratívnou

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 364946x
Priemerná čítanosť článkov: 6403x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy